Múdrosť dňa

Každý jeden deň máme príležitosť na zmenu

sobota 31. júla 2010

Poradňa+ oznam

Dnes odchádzam na 11 dní na dovolenku, takže nebudem prispievať. Ale myslím si, že to tu pôjde aj bezomňa, keďže má blog dve nové adminky (emobaba a hany). Ale ostatné prispievateľky im môžu pokojne pomáhať.. Spolieham sa ale aj na sasame12, ktorá má tiež pridelené aj správcovské nariadenia, že tu budú od nej nejaké príspevky. Rubriky pokrčujú aj naďalej, to platí aj pre smilegirl111, ktorá s obľubou na tú svoju zabúda :D. Dnes sem ešte pridávam jeden diel mojej poradne, nenechám predsa čakať tú babu, čo mi písala.

Smajlo, ja som na dne!! Totálnom. Moji rodičia už spolu nebdú bývať a ja som na pokraji zrútenia! Teda, po dlhom čase, kedy sa len hádali sa idú rozviesť. Budem bývať s mamkou, k tatovi budem chodiť raz do mesiaca na víkend.. Ale aj tak. Som na tom zle. Kamarátky o tom ešte nevedia, hanbím sa im to povedať... Bože smajilík, poraď mi niečo! A bojím sa ešte niečoho. Čo ak si mamka nájde nejakého úchyla a keď ma bude obťažovať a poviem jej to, nebude mi veriť. :(
Sára


No tak, Sárinka, túto situáciu máš ozaj ťažkú. Niečím takýmto si prešlo mnoho detí aj keď to nikto z nich nechcel. Skúsim Ti sem napísať zopár vecí, ktoré by Ti mohli pomôcť sa pozbierať a pozrieť sa na to z tej lepšej stránky.
http://www.zsihrdlickovaba.edu.sk/ms/rodina.jpg
Píšeš: "po dlhom čase, kedy sa len hádali sa idú rozviesť"
Ja hovorím: Asi Ti nebolo najpríjemnejšie to počúvať, že? Vieš, skús si predstaviť, že sa teraz do niekoho vééľmi zaľúbiš. O niekoľko rokov sa vezmete a budete mať dieťatko. Ale po istom čase zistíš že veci, ktoré si na ňom mala rada, Ti teraz preveľmi prekážajú a ty toho človeka už nechceš ani vidieť, nieto s ním ešte žiť alebo vychovávať dieťa. Čo spravíš? Ostaneš s ním žiť? Skús sa vžiť do maminkinej, alebo do ockovej situácie. Oni veľmi dobre chápu, že je to pre Teba nie veľmi vhodné, ale vedia aj to, že ďalej to takto nepôjde. Takže rozvod videli ako najrozumnejšie riešenie.
http://www.katnoviny.sk/Kn_2006/10_2006/10kn5.jpg
Píšeš: "Kamarátky o tom ešte nevedia, hanbím sa im to povedať..."
Ja hovorím: Najskôr si rozmysli, prečo sa im to hanbíš povedať. Je to preto, lebo sa bojíš, že by Ťa odcudzovali? Ale ak sa nad tým dobre zamyslíš, nemajú na to dôvod, pretože Ty za nič nemôžeš. Ak sú to Tvoje dobré kamarátky, určite to pochopia. Možno sa zo začiatku, keď sa s maminkou odsťahujete budeš správať trošku inak a práve v tom by Ti mohli oni pomôcť a pochopiť to. Ako by sa asi cítili, keby vedeli, že si im to tajila a dozvedia sa to náhodou? Povec to aspoň jednej kamarátke a tá Ťa pozná lepšie ako ja, možno Ti i lepšie poradí.
http://photo.vivo.sk/jpeg/3748/113918/_n/11307aa/priatelstvo
Píšeš: " Čo ak si mamka nájde nejakého úchyla a keď ma bude obťažovať a poviem jej to, nebude mi veriť. :("
Ja hovorím: Neber si to takto. Možno si mamka nebude hneď po rozvode niekoho hľadať. A ak by si aj niekoho takého našla, neznamená to, že bude hneď s Vami bývať. A keď nebude s Vami bývať, nemá veľa možností, ako Ťa obťažovať. Čas, keby bude u Vás, môžeš stráviť vo svojej izbe a tváriť sa, že sa niečo učíš. A ak by s Vami aj býval a obťažoval by Ťa, pokojne zájdi za ocinom a všetko mu povec. Ten bude mať určite triezvejšie myslenie a ak máš c ocinom dobrý vzťah, môžeš ho poprosiť, aby si bývala u neho. Ale mamkin nový priateľ nemusí byť hneď úchyl :-). Možno, ak si niekoho nájde bude v pohode a budeš si s ním aj rozumieť.
http://fc91.deviantart.com/fs39/i/2008/362/1/1/Cheerful_by_armene.jpg
Veľmi dobre viem, že teraz nechceš vôbec, aby sa rozchádzali, nechceš aby mala mamka nového priateľa, nechceš sa sťahovať, nechceš to nikomu hovoriť, chceš, aby bolo všetko ako kedysi. Ale ak sa na to pozrieš triezvou hlavou, zistíš, že toto je ozaj to najrozumnejšie riešenie. Prajem veľa síl do nového života!

3 komentáre:

smilegirl111 povedal(a)...

Ja neviem tvoj email...na ktorý môžem aj ja zaslať svoje problémy :)

I love Angels povedal(a)...

stardollspions@gmail.com alebo napíš do okienka na správy v bočnom paneli

smilegirl111 povedal(a)...

:-) heh...skor na email...