Múdrosť dňa

Každý jeden deň máme príležitosť na zmenu

sobota 30. októbra 2010

Novinky zo sveta a Slovenska 9. časť

Amphicoelias fragillimus

Tak toto "zviera" bolo jedno z najväčších tvorov aké kedy boli na Zemi . Podľa vedcov tento dlhokrký jašter mohol dosahovať až 40 metrov . Istý paleontológ* menom Edward Cope našiel časť jeho stavca ktorý meral 1,5 metra . Nebolo to však dokázané , pretože fosília sa neskôr stratila . Ale ak by to nebol podfuk celková stavec by meral 2,7 metra. Čiže to mohol byť poriadne veľký tvor .

*-Venuje sa štúdiu fosílií, teda skamenelých zvyškov živočíchov a rastlín, pre pochopenie a poznanie ekosystémov a prostredia z minulých geologických období Zeme .

4 komentáre:

katykarmen11 povedal(a)...

fakt zaujimave a poucne ale ja si radcej idem kuknut jurasic park 4

Anonymný povedal(a)...

ahoj smajlik :) :) newiem ci je vhodne to pisat prave sem ale .. nemohla by si mi povedat ... alebo vy babay ... ze ake boli Hot Buys ? .. myslim tak ze ... davno som nebola na stardolle .. a newem .... ci som nieco nevymeskala .. a ak nejake HB boli .. plllz napiste mi sem ze aj v akom obchode :) :) dakujéééémn :) :)


teta_avrill1

katykarmen11 povedal(a)...

uz bola loch ness ????, sice prahystorické ale nevadi

Heňa povedal(a)...

"Wáááu"... (: